Aplikace People Manager, která je určena pro podporu projektového řízení, správu alokací zdrojů a kapacitní plánování, přináší na začátku roku opět řadu nových funkčností. Rozvoj aplikace se významně zaměřujeme na podporu ekonomické agendy projektového řízení. Přináší rovněž řadu nových reportů doplněných přehlednými grafickými zobrazeními.
Pojďme se na jednotlivé novinky podívat detailněji.
1/ Projektový dashboard
Projektový dashboard umožňuje uživatelům rychlým pohledem posoudit strukturu projektů, na kterých se ve společnosti pracuje. Na grafech je možné vidět rozložení projektů dle přiřazených priorit nebo podle rozsahu. K dispozici je rovněž pohled na rozdělení alokací. Způsoby a stupně dělení lze nastavit v číselnících. Dashboard je přístupný všem uživatelům v managerských rolích.
2/ Dashboard distribuce zdrojů
Dashboard distribudce zdrojů slouží k přehlednému informování resource managerů o aktuálním stavu využití dostupných lidských zdrojů. Graficky jsou zobrazeny aktuální distribuce zdrojů dle zaměstnaneckých poměrů nebo podle alokací.
3/ Finanční náklady a výnosy
Nový report Finanční náklady a výnosy poskytuje podrobnější pohled na ekonomiku projektů. Uživatel má přehled o celkových a průběžných nákladech včetně reportů výnosů. Náklady lze sledovat dle jednotlivých projektů, dodavatelů nebo druhu nákladu.
4/ Ohodnocení nákupní a prodejní ceny pracovní role
Posouzení finanční efektivity plánovaného projektu je možné díky ohodnocení nákupní a prodejní ceny pracovní role. Díky zadávaným nákupním a prodejním sazbám jednotlivých rolí bez určení konkrétní osoby a zaměření je možné výrazně zpřesnit finanční odhady a efektivitu nových projektů.
5/ Rozšířený pohled na finanční parametry
Rozšířený pohled na finanční parametry projektů poskytuje People manager ve verzi Professional Services. Uživatel vedle nákladů sleduje i výdaje, výnosy a zisk.
V detailu jsou viditelné položky finančních parametrů projektů.
Aplikace umožňuje rovněž přehledný grafický pohled na vývoj ziskovosti skupin nebo jednotlivých projektů.
6/ Porovnání vykázaných alokací s plánem
Rychle porovnat plánované kapacity s reálně vykázanými alokacemi jednotlivých pracovníků může uživatel v Detailu vytíženosti zdrojů – Plán a realita. Zobrazení je přehlednost zpracováno formou tabulky podobné jako v Excelu.
Porovnání reálných alokací s plánem je samozřejmě možné i graficky.
Další úpravy a inovace aplikace se tradičně zaměřily na podporu uživatelů a jejich efektivní práce.
7/ Automatická nápověda počtu pracovníků s vhodnou rolí
Projektovým managerům pomáhá při zadávání žádostí o alokace automatické „napovídání počtu osob s vhodnou rolí“. Uživatel má tak přehled, kolik osob s požadovanými vlastnostmi může pro žádost využít.
8/ Nové zobrazení záložek projektů
Přehlednost karty projektů zvyšuje nové vertikální umístění záložek s parametry projektů. Rovněž dovoluje přidání dalších budoucích záložek.
9/ Uvedení odkazů na dostupnou projektovou dokumentaci
V kartě projektů je také nově uveden odkaz na dostupnou projektovou dokumentaci. Odkazy mohou směřovat například na sdílený adresář, společné web stránky projektu nebo společné cloudové úložiště.
10/ Automatizované řazení projektů
Řazení projektů v seznamech projektů je nyní automatizované dle předem nastavených parametrů. Parametry projektů, jako je například jeho rozsah nebo typ je možné definovat v třídnících.
11/ Nové možnosti generování formátů výkazů docházky
Docházku je možné generovat do PDF ve formátu A4 Portrait jednotlivě pro každý projekt zvlášť
12/ Zviditelná role uživatele v projektu
Přihlášený uživatel zjistí svoji roli v projektu v menu, které se objeví po přejetí jména uživatele v pravém horním rohu obrazovky.
Aplikaci a její funkce si můžete vyzkoušet na stránkách www.peoplemanager.cz
Petr Moláček
petr.molacek@principal.cz